Ring oss gjerne på telefon 400 22 600
facebook
twitter
  • Forside
  • For bedrifter
  • For privatpersoner
  • Det gode samliv
  • Høysensitiv
  • Om oss
    • Våre veiledere og kursholdere
  • Kontakt

Konferanse i Oslo Konserthus 20. mai:
Hva gjør arbeidsplasser gode, og hva gjør de gode arbeidsplassene?134115438_small

Forskning viser at når vi trives på jobb går sykefraværet ned og produktiviteten opp. Men hva skal til for å gjøre nettopp din bedrift til en god arbeidsplass?

Lær av fagekspertene og få eksempler på hva de gode arbeidsplassene gjør riktig – meld deg på til Det gode arbeidsliv-konferansen i Oslo Konserthus den 20. mai.

Dette er konferansen for deg som er leder med personalansvar, HR-medarbeider eller tillitsvalgt i enten det private næringsliv eller det offentlige.

Sett av en dag til innsikt, læring og inspirasjon som kan være det som skal til for å gjøre en forskjell.

PÅMELDING KONFERANSE

Dette får du lære mer om:

Stress på arbeidsplassen v/Arve Semb Christophersen fra Arbeidstilsynet
Mange opplever stress og frykter mer stress på arbeidsplassen framover. Kan vi forebygge en negativ utvikling og håndtere dette så vi unngår helsefarlig stress?

Godt arbeidsmiljø: Vinn-vinn for bedrifter! v/Grete Johansen, Great Place to Work®.
Hva kjennetegner de beste arbeidsplassene, og hva betyr det for bedriften og medarbeiderne?
Grete snakker om betydningen av god hverdagsledelse, tillit som grunnmur og gir oss innblikk i 9 praksisområder for gode arbeidsplasser.

Organisasjonskultur- ditt viktigste konkurransefortrinn v/Rune Haugen, partner i Vida Pluss AS
Hvordan utvikle en organisasjonskultur som leverer både gode resultater og god organisasjonshelse?
Rune snakker om organisasjonskultur som konkurransefortrinn og hvordan helsefremmende leder- og medarbeiderskap fremmer både resultater og organisasjonens kultur og miljø.

Balansen mellom myk og hard HR v/Elina B. Bjørck, partner/styreleder i HR-huset AS
Hvordan ser vi på menneskene i arbeidslivet? Er de en kostnad eller en ressurs? Eller er menneskene virksomhetens strategi? Elina gir innspill på hvordan vi kan lykkes med å få til en balanse mellom å skape forpliktelse mot felles mål og god produktivitet og samtidig skape rom for utvikling og medarbeidertilfredshet. Myke verdier gir penger i kassen!

Det trenger ikke være A4 for å være bra v/Jon Henrik Larsen, sjefredaktør/eier, Nettavisen Salangen-Nyheter.com
Hvem sier at en bedrift må organiseres som alle andre for å være en god arbeidsplass? Jon Henrik forteller om hvordan det er å være autist og drive en bedrift, om hvem han velger å ansette, arbeidsmiljøet og hvordan Salangen Nyheter har lykkes ved å fokusere Jon Henriks og bedriftens felles motto «Vi kan, vi vil, vi får det til».

Moderne ledelse er verdibasert v/Solfrid Flateby, daglig leder i Kronprinsparets Fond
Det stilles stadig større krav til både arbeidsgivere og arbeidstakere i en moderne, rask verden hvor høy turnover, individualisme, mediefokus og større integrering av jobb/privatliv preger livene våre. Veiene til suksess kan være mange, men Solfrid mener at verdibasert ledelse er nøkkelen til vekst, både for menneskene i organisasjonen og selskapene. Hva er god ledelse i 2014? spør hun i sitt innlegg.

De ansatte er det mest dyrebare vi har v/Kjetil Eriksen, konsernsjef Webstep (kåret til Norges beste arbeidsplass i 2013)
Webstep har de siste 5 årene har vært på topp 4 i Great Place To Work-kåringen i Norge. Kjetil forteller om hvordan bedriften jobber ut fra fundamentet om at de ansatte er det mest dyrebare de har. Fokuset på de at de ansatte skal ha motiverende oppgaver, faglig utvikling og frihet i egen hverdag har gitt Webstep solid vekst de siste 10 årene og bidratt til at de et av de mest lønnsomme IT-konsulentselskapene i sin størrelse.

 

Praktisk informasjon og påmelding:

Sted og dato: 20. mai 2014 i Oslo Konserthus (lille sal) kl. 09.00 – 16.00
Pris: kr. 2 950,-
Påmeldingsfrist: 20. april 2014

PÅMELDING KONFERANSE

 

Fire_logoer_ny

Foredragsholdere

Arve Semb Christophersen

Arve Semb Christophersen er regiondirektør i Arbeidstilsynet i Sør-Norge. Han er utdannet sivilagronom og har vært leder i offentlig virksomhet i mer enn 20 år, bl.a. 11 år som rådmann.

Kjetil Eriksen, Webstep

Kjetil Eriksen er konsernsjef i Webstep og har vært sentral i å bygge Webstep i Norge fra ca. 35 ansatte til 270. Han har hatt ansvaret for en geografisk ekspansjon som har gjort at Webstep nå er lokalisert i Oslo, Bergen, Stavanger, Trondheim, Kristiansand, Stockholm og Malmø, og med de ansatte i Sverige teller konsernet nå 350 personer. Sentralt i kulturen ligger fokus på trivsel og utvikling av medarbeidere, og i hele denne perioden har selskapet hatt meget lønnsom vekst.

Solfrid Flateby, Kronprinsparets Fond

Solfrid Flateby er daglig leder i Kronprinsparets Fond. Hun har jobbet som kommunikasjonsdirektør i Reitangruppen med blant annet ansvar for verdiskole for ledere, kulturprogrammer og Great Place to Work. Hun har bred erfaring fra både HR- og kommunikasjonsfaget, har jobbet i både offentlig og privat sektor og er kjent for glødende engasjement, en annerledes karrierevei og for sitt sterke samfunnsengasjement. Solfrid har vært på listen over Norges 100 største ledertalenter ifølge E24, og ble kåret til Årets Unge Leder i Norges første vitenskapelige lederkåring i 2010.

Jon Henrik Larsen, Salangen-Nyheter.com

Jon Henrik Larsen er gründer, sjefsredaktør og har diagnosen høyt-fungerende autist med interesse for media. Diagnosen har blitt hans styrke i forhold til opprettelse av en velfungerende mediebedrift som blir lagt merke til langt utenfor lokalmiljøet. De siste årene har bedriften utvidet konseptet til også å omfatte nisjerettet web-tv produksjon. Høy kreativitet og kort vei fra ide til iverksettelse preger bedriften.

Elina B. Bjørk, HR-huset AS

Elina B. Bjørk er partner og styreleder i HR-huset AS. Hun er bedriftsøkonom, har en bachelor i HR og 25 års erfaring fra strategisk og operativ HR, 10 år som toppleder. Hun har solid erfaring fra omstillingsprosesser og endringsledelse i forbindelse med organisasjonsendringer, oppkjøp, virksomhetsoverdragelser og nedbemanning. Elina underviser også i HR på Markedshøyskolen og i Virke.

Rune Haugen, Vida Pluss AS

Rune Haugen er partner i Vida Pluss AS, et rådgivingsselskap som har spesialisert seg på praktisk organisasjons- og lederutvikling. De siste fire årene har han designet og gjennomført lederprogram for over 20 organisasjoner og han har de siste 10 årene vært ansvarlig for Handelshøyskolen BI sin årlige konferanse Helsefremmende arbeidsplasser. Rune Haugen lanserte i 2011 sammen med Erik Slinning boken «Helsefremmende lederskap – slik leder de beste».

Grete Johansen, Great Place to Work ®

Grete Johansen er partner i Great Place to Work®. Hun har mange års erfaring fra organisasjon og ledelse, har jobbet i mange år innenfor idrett og har vært HR-direktør i Microsoft, i Avinor og ansvarlig for opplæringsvirksomheten i Gjensidige. Til daglig jobber Grete som rådgiver for organisasjoner og enkeltledere.

Open Google Maps Widget settings to configure the Google Maps API key. The map can't work without it. This is a Google's rule that all sites must follow.

Det gode arbeidsliv - Orgnr. 916 151 462. Kontakt: 400 22 600 - post@detgodearbeidsliv.no
© Copyright 2015 Det gode arbeidsliv