Konferanse i Oslo Konserthus 20. mai:
Hva gjør arbeidsplasser gode, og hva gjør de gode arbeidsplassene?
Forskning viser at når vi trives på jobb går sykefraværet ned og produktiviteten opp. Men hva skal til for å gjøre nettopp din bedrift til en god arbeidsplass?
Lær av fagekspertene og få eksempler på hva de gode arbeidsplassene gjør riktig – meld deg på til Det gode arbeidsliv-konferansen i Oslo Konserthus den 20. mai.
Dette er konferansen for deg som er leder med personalansvar, HR-medarbeider eller tillitsvalgt i enten det private næringsliv eller det offentlige.
Sett av en dag til innsikt, læring og inspirasjon som kan være det som skal til for å gjøre en forskjell.
Dette får du lære mer om:
Stress på arbeidsplassen v/Arve Semb Christophersen fra Arbeidstilsynet
Mange opplever stress og frykter mer stress på arbeidsplassen framover. Kan vi forebygge en negativ utvikling og håndtere dette så vi unngår helsefarlig stress?
Godt arbeidsmiljø: Vinn-vinn for bedrifter! v/Grete Johansen, Great Place to Work®.
Hva kjennetegner de beste arbeidsplassene, og hva betyr det for bedriften og medarbeiderne?
Grete snakker om betydningen av god hverdagsledelse, tillit som grunnmur og gir oss innblikk i 9 praksisområder for gode arbeidsplasser.
Organisasjonskultur- ditt viktigste konkurransefortrinn v/Rune Haugen, partner i Vida Pluss AS
Hvordan utvikle en organisasjonskultur som leverer både gode resultater og god organisasjonshelse?
Rune snakker om organisasjonskultur som konkurransefortrinn og hvordan helsefremmende leder- og medarbeiderskap fremmer både resultater og organisasjonens kultur og miljø.
Balansen mellom myk og hard HR v/Elina B. Bjørck, partner/styreleder i HR-huset AS
Hvordan ser vi på menneskene i arbeidslivet? Er de en kostnad eller en ressurs? Eller er menneskene virksomhetens strategi? Elina gir innspill på hvordan vi kan lykkes med å få til en balanse mellom å skape forpliktelse mot felles mål og god produktivitet og samtidig skape rom for utvikling og medarbeidertilfredshet. Myke verdier gir penger i kassen!
Det trenger ikke være A4 for å være bra v/Jon Henrik Larsen, sjefredaktør/eier, Nettavisen Salangen-Nyheter.com
Hvem sier at en bedrift må organiseres som alle andre for å være en god arbeidsplass? Jon Henrik forteller om hvordan det er å være autist og drive en bedrift, om hvem han velger å ansette, arbeidsmiljøet og hvordan Salangen Nyheter har lykkes ved å fokusere Jon Henriks og bedriftens felles motto «Vi kan, vi vil, vi får det til».
Moderne ledelse er verdibasert v/Solfrid Flateby, daglig leder i Kronprinsparets Fond
Det stilles stadig større krav til både arbeidsgivere og arbeidstakere i en moderne, rask verden hvor høy turnover, individualisme, mediefokus og større integrering av jobb/privatliv preger livene våre. Veiene til suksess kan være mange, men Solfrid mener at verdibasert ledelse er nøkkelen til vekst, både for menneskene i organisasjonen og selskapene. Hva er god ledelse i 2014? spør hun i sitt innlegg.
De ansatte er det mest dyrebare vi har v/Kjetil Eriksen, konsernsjef Webstep (kåret til Norges beste arbeidsplass i 2013)
Webstep har de siste 5 årene har vært på topp 4 i Great Place To Work-kåringen i Norge. Kjetil forteller om hvordan bedriften jobber ut fra fundamentet om at de ansatte er det mest dyrebare de har. Fokuset på de at de ansatte skal ha motiverende oppgaver, faglig utvikling og frihet i egen hverdag har gitt Webstep solid vekst de siste 10 årene og bidratt til at de et av de mest lønnsomme IT-konsulentselskapene i sin størrelse.
Praktisk informasjon og påmelding:
Sted og dato: 20. mai 2014 i Oslo Konserthus (lille sal) kl. 09.00 – 16.00
Pris: kr. 2 950,-
Påmeldingsfrist: 20. april 2014